Rafael Anton Irisarri
/US
Milovník českého surrealisty Jana Švankmajera se už v Praze představil v rámci Music Infinity pod hlavičkou svého ambientního projektu The Sight Below i jako člen dua Orcas. V hudbě tvořené pod jeho občanským jménem najdete méně shoegaze a více postupů moderní vážné hudby. Hojně také používá field recordings i mohutné vlny držených tónů, které dohromady vytváří úchvatné zvukové obrazce. Rafael Anton Irisarri mezi své vzory řadí Mahlera či Debussyho, ale přísahá i na My Bloody Valentine nebo Cocteau Twins. Velký vliv na něj mají i existenciální filosof Albert Camus či režisér David Lynch.
Irisarri debutoval v roce 2007 s albem Daydreaming pro norský label Miasmah, na němž propojoval svět glitchových kompozic s elektroakustickou hudbou. Následně na sebe upozornil nahrávkami Glider a It All Falls Apart vydanými pod hlavičkou The Sight Below na věhlasné značce Ghostly International. Album The North Bend z roku 2010 skládá poctu jeho domovině – drsné krajině amerického severozápadu, kde se odehrával například kultovní seriál Twin Peaks. „Nechci, aby má hudba zachycovala jen klišé typu věčně zamračené oblohy, ale i lidovou hudbu nebo kulturní tradice a popkulturní odkazy,“ říká v rozhovoru hudebník, který při koncertech střídá laptop, elektrickou kytaru i klavír.