středa 4. 12.
info Nina Kohout Zpěvačka, skladatelka a producentka Nina Kohout má za sebou studium na prestižní londýnské hudební škole The BRIT School, kde působily i Adele nebo Amy Winehouse. V roce 2020 získala titul Objev roku na Radio Head Awards a začátkem roku 2022 vydala své debutové EP Pandemonium, které se setkalo s vynikajícími ohlasy nejen od domácích, ale i zahraničních médií, včetně britského rádia BBC. ‚Moonlight‘, jedna z písní na Ninině EP, byla označena jako Song Of The Day americkým rádiem KEXP. Od roku 2023 představila mladá umělkyně tři skladby z očekávaného debutového alba, které vyjde 24. října 2024 pod hlavičkou Deadred Records. Uvedení alba Gentle Autopsy bude doprovázet podzimní turné, které kromě slovenských měst zahrnuje i koncerty v Anglii a v pražském klubu Palác Akropolis. Poprvé bude Nininu zvukovou výpravnost na koncertech doprovázet i obrazová složka v podobě projekce, která vznikla pod vedením Natálie Portíkové a Jakuba Žanonyho v rámci Nininé rezidence v Paláci Akropolis. Ve své hudbě spojuje tajemné odstíny starého slovenského folklóru, vážné hudby a svěžest temné elektroniky, čímž posouvá hranice hudební poslušnosti, vedoucí neustálý dialog mezi invazivním hororem a křehkou čistotou. Never Sol Umělecký pseudonym hudebnice, skladatelky a producentky Sáry Vondráškové, která se ve své tvorbě nyní zaměřuje především na kombinaci vokálu a syntezátorů. Její hudební přístup spočívá v hledání dekonstrukce forem, inspirované drsnými, hlučnými a ostrými zvuky s temnými dronovými prvky. Zkoumá vztah mezi křehkostí a masivností zvuku, přičemž práci s časem považuje za klíčový prvek při komponování. Never Sol vytváří melancholické kompozice založené na vrstvených syntezátorových plochách, temných melodiích zahalených v hloubkách reverbu a plných, přesto jemných vokálech. Její hudba se rozpouští v dronových plochách, ale ostře řeže zkreslenými a hlučnými prvky. Hlavními pilíři její tvorby jsou silné spojení s písničkářstvím, propracované harmonické postupy, syntezátory a hlas. V posledním roce začala živě improvizovat s modulárním syntezátorem, což jí pomáhá dekonstruovat a osvěžit její klasický přístup k tvorbě písní. Koncert je uspořádán za podpory Liveurope. První celoevropská iniciativa podporující koncertní kluby v jejich snaze pořádat koncerty začínajících evropských umělců. Projekt Liveurope je spolufinancován programem Evropské unie Kreativní Evropa. Projekt Hudební rezidence je realizován za finanční spoluúčasti EU prostřednictvím Národního plánu obnovy a MK. |
|